Cookie Consent by Free Privacy Policy website
kategorie: Napsali o nás
publikováno: 8. 1. 2019

To, co ještě koncem roku 2018 vypadalo jako jasná věc, už neplatí. Jezero Most, které se mělo lidem v celé své kráse představit letos v létě, se podle současných odhadů otevře až za rok. Za posunutím termínu zpřístupnění jsou potíže s podložím a pozdější dokončení plovoucích mol.

Kopíruje se tak téměř shodný scénář, jaký nastal i u jezera Milada nedaleko Ústí nad Labem, kdy se termín skutečného otevření pro veřejnost lišil od předpokládaného o čtyři roky.

V mosteckém jezeře, které vzniklo stejně jako to ústecké zatopením bývalého hnědouhelného lomu, se měli první návštěvníci podle prvotních odhadů koupat už v roce 2017.

„Vím, že jsou lidé nedočkaví, ale letos tu bude ještě staveniště a pustit lidi na stavbu prostě nejde. Posunutí termínu má i své pozitivum - všechno bude kompletně hotové. Nebude to tedy takové jako kdysi na Miladě u Ústí,“ poukazoval na prodlužování termínu zpřístupnění jezera primátor Mostu Jan Paparega počátkem loňského roku, kdy byl stanoven termín otevření nového příměstského rekreačního areálu na léto 2019.

Kvůli nečekaným komplikacím s podložím a delšímu termínu zhotovení veřejných zakázek však nově platí jiný termín, rok 2020.

Problémy se spodní vodou momentálně zastavily práce na napojení jezera na komunikace a inženýrské sítě a vybudování základní infrastruktury včetně parkovišť a zázemí na jižní straně jezera, která bude sloužit k příměstské rekreaci. Zdržení bude velké.

„Původně bylo se zhotovitelem domluveno, že se vše stihne s předstihem do léta letošního roku. Ale práci stavbařů komplikují nečekané geologické podmínky na území kolem jezera,“ popsal situaci František Jirásek, vedoucí odboru zadávání veřejných zakázek mosteckého magistrátu.

Hlavně hydrogeologické podmínky se podle něj změnily. „Objevil se značný mokřad, takže je potřeba stabilizovat podloží, aby na něm mohly vůbec nějaké komunikace vzniknout,“ dodal Jirásek.

Ani město, ani stavbaři totiž nechtějí, aby úsek dopadl stejně jako kdysi koridor mezi Mostem a Chomutovem, kdy se silnice po deseti letech celá nebezpečně zvlnila.

Časový skluz je i u budování plovoucích mol a dalších plovoucích částí, které mají tvořit zázemí pro integrovaný záchranný systém. Kvůli zpoždění veřejných zakázek s termínem dokončení do dvanácti měsíců mají být hotové až koncem roku.

Vše ostatní jako výstavba pláže či stabilizace hráze podle Jiráska probíhá podle plánu. I obnova silnice, která opět spojí město Most s Mariánskými Radčicemi a bude zároveň páteřní komunikací kolem celého jezera, běží podle harmonogramu.

„Investice zhruba za 350 milionů korun je v podstatě stavebně dokončená, probíhá proces předání a převzetí díla od zhotovitele a následně proběhne kolaudace,“ uvedl Jirásek.

Na silnici by mohla být vpuštěná první auta na přelomu prvního a druhého čtvrtletí letošního roku.

Veřejnost by se v létě 2019 mohla dočkat alespoň jednoho velkého dne otevřených dveří, kde se seznámí s tím, jak práce probíhají a jak bude areál brzy vypadat. Akci plánuje mostecká radnice spolu se státním podnikem Palivový kombinát Ústí (PKÚ), který má rekultivaci jezera na starosti.

„Jako správce území Jezera Most jsme dokončili rozhodující plánované projekty. V okolí jezera byly dokončeny sanační a rekultivační práce, obnoveny místní komunikace a úpravy okolí jezera. Na dalších právě probíhajících rozvojových projektech poskytujeme plnou součinnost městu Most a ministerstvu financí,“ informoval ředitel PKÚ Petr Lenc.

🔗 Zdroj: https://www.idnes.cz/usti/zpravy/jezero-most-posunuti-terminu-otevreni-rok-2020-nedokonceni-stavebni-prace.A190107_449238_usti-zpravy_vac2
 
 
sdílejte přátelům